حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي‌فرد اظهار داشت: در دانشگاه جوانان منتقد به نظام كه گاهي نيز به ناحق در برابر نظام انتقاد مي‌كنند به عنوان قوي‌ترين تكيه‌گاه نظام به شمار مي‌آيند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مسوول سابق نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران در مراسم توديع و معارفه مسوولان نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه تهران، گفت: روز بعد از 18 تير كساني كه شعار مي‌دادند هنگامي كه متوجه خطري براي نظام شدند، در فضاي كوي دانشگاه دلنگراني‌هاي خود را مبني بر آنكه نظام در خطر است به من گفتند.

وي، با اشاره به ديدارش با مقام معظم رهبري در دوران رياست نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه تهران، گفت: هنگامي كه دبير وقت انجمن اسلامي، دكتر فاتح، با شفافيت دغدغه‌هاي خود را در قالب نقد بيان مي‌كرد، رهبر معظم انقلاب اين چنين پاسخ داد كه اگر ما آرام نشسته‌ايم، براي آن است كه شما نگرانيد و نگراني شما به ما آرامش داده است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه يكي از مهمترين دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري از دوران رياست جمهوريشان تا اين زمان فراهم آوردن بستر حركت در دانشگاه‌ها بوده است، عنوان كرد: دانشگاه بايد علاوه بر گره خوردن با صنعت، پيوند ناگسستني با تصميم‌سازان سياسي و اقتصادي كشور داشته باشد و اين مساله بايد به گونه‌اي باشد كه جامعه براي حل معضلاتش به دانشگاه فشار آورده و دانشگاه نيز براي گشودن اين گره‌ها با طي كردن افق‌هاي علمي و در سايه‌ي دانش به نهادينه كردن اين فضاي علمي كمك كند.

وي، صحبت‌هاي خود را تحت عنوان آموخته‌هايي از دانشگاه، عنصر دانشجو و استاد بيان مي‌كرد و ادامه داد: بعد از فراهم آمدن زمينه نظام متكي بر آراء مردم، بزرگترين گامي كه اين نظام توانست بردارد بوجود آوردن زمينه رشد علمي و بالندگي سياسي و فرهنگي جامعه دانشگاهي بود و بر اين باور اعتقاد دارد كه قابل دفاع‌ترين دستاورد انقلاب دانشگاه است.

ابوترابي‌فرد، با بيان اينكه دانشگاه پرچم علم و خرد‌ورزي را در دانشگاه برافراشته است، گفت: دانشجو و دانشگاهيان با قدم‌هاي استوار و تواضع ستودني‌شان در بيدار كردن در زمينه بازگشت فطرت پاك انساني مؤثر بوده‌اند.

مسوول سابق نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران، تنها راه رشد و تعالي نظام جمهوري اسلامي را حركت با دانش، علم و تخصص مديران جامعه عنوان و تصريح كرد: هر گامي كه بدون تكيه‌گاه مستحكم عقلاني و علمي برداشته شود، اگر چه در كوتاه مدت به نتيجه برسد اما در دراز مدت به تركستان ختم مي‌شود.

وي دانشگاه را داراي ظرفيتي دانست كه با تكيه بر عقل به حركت براي رسيدن به توحيد ختم مي‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد در ادامه اظهار داشت: مطمئن باشيم همين انجمن اسلامي با رويكرد انتقادي خود از پشتوانه نظام سياسي ماست. اين دوستان منتقد زماني كه ديدند نمي‌توانند با كساني كه اصول و ارزش‌ها را ناديده مي‌گيرند، كنار بيايند صفوفشان را از آنها جدا كردند.

وي افزود: ما بايد بسيج و انجمن را در مسير دفاع از اصول و پاسداري از نظام با ادبيات خود هدايت مي‌كرديم، اما ما اين كار را انجام نداده‌ايم. اگر اين مسير پيش روي آنها بوده به دليل انگيزه‌هاي الهي بوده است.

رييس سابق نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران، اظهار داشت: از محضر دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي كه پشتوانه و تكيه‌گاه مستحكمي براي نهاد در طول بيش از يك‌دهه گذشته‌ بوده‌اند، تشكر مي‌كنم. بسيج دانشجويي با حضور چهره‌هايي چون دكتر ذاكاني و دكتر متوليان فعاليت بسياري در نهاد داشت، در كنار آن دكتر ابوالفضل فاتح حضور مؤثر و تعيين‌كننده‌اي در سطح دانشگاه داشت و همين‌طور جهاد دانشگاهي به چهره‌هاي تربيت شده به علم، ايمان و اخلاق مجال حضور مي‌داد. طبيعي است كه من در بين اين دوستان خود را حقير ببينم.

وي با تشكر از استادان دانشگاه در همكاري آنها با نهاد و دانشجويان كه به گفته‌ وي در شرايط پر فراز و نشيب پشتوانه نظام هستند، خاطرنشان كرد: جامعه ما مفتخر است با رشدي توصيف ناپذير در جامعه دانشگاهي، فضاي آزاد و پر از آرامش سياسي بهره‌مند باشد.

ابوترابي‌فرد، در پايان از دكتر فرجي‌دانا، دكتر خليلي‌عراقي و دكتر عارف رؤساي اسبق دانشگاه و دكتر دروديان ياد كرد و اظهار داشت: براي حجت‌الاسلام كلانتري آرزوي توفيق مي‌كنم و اميدوارم حضور ايشان باعث بخشيدن خطاهاي من شود و كاستي‌هاي من به دست وي پر شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا